Czy państwo może być marką? Pewnie zgodzimy się, że tak. Wszak „szwajcarskie” zegarki, „niemiecka” dokładność czy „duńskie” szczęście są znane i rozpoznawalne na całym świecie. A co z Polską? Czy można o naszym kraju powiedzieć, że jest marką? A jeśli tak, to jaką?
W ubiegłym tygodniu Ministerstwo Spraw Zagranicznych podpisało z TVP list intencyjny ws. kształtowania międzynarodowego wizerunku Polski. Działań państwowych i prywatnych jest na tym polu znacznie więcej. Jakie są ich efekty? Sprawdzili to Bartosz Wielgo i Marcin Pasierbski – autorzy właśnie opublikowanego raportu „Branding Polski”.
Czy Polska jest dziś marką rozpoznawalną? W jaki sposób budujemy swoją rozpoznawalność na świecie? Co należy zrobić, by była ona większa i przynosiła pożądane rezultaty?
Autorzy raportu:
Bartosz Wielgo – ekonomista, specjalizuje się w międzynarodowych stosunkach gospodarczych. W obszarze jego zainteresowań są m.in. procesy inwestycyjne oraz budowanie relacji biznesowych na poziomie międzynarodowym. Posiada doświadczenie w projektach private
equity, public affairs i inwestycjach infrastrukturalnych.
Marcin Pasierbski – politolog, od wielu lat związany z organizacjami pozarządowymi. Doktorant na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Naukowo zajmuje się myślą polityczną, ze szczególnym uwzględnieniem refleksji nad technologią. Posiada doświadczenie w zakresie realizacji projektów międzynarodowych.
JEŻELI DOCENIASZ NASZĄ PRACĘ, DOŁĄCZ DO GRONA NASZYCH DARCZYŃCÓW!
Z otrzymanych funduszy sfinansujemy powstanie kolejnych publikacji.
Możliwość wsparcia to bezpośrednia wpłata na konto Instytutu Nowej Europy:
95 2530 0008 2090 1053 7214 0001 tytułem: „darowizna na cele statutowe”.
Comments are closed.